Budget Sport -verkkokaupan sopimusehdot

1. Yleistä 

1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät Budget Sportin (jäljempänä "Palveluntarjoaja") verkkopalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä ("Asiakas") hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

1.2. Palveluntarjoajan yhteystiedot: Intersport Finland Oy/Budget Sport, Työpajankatu 12, 00580 Helsinki. Y-tunnus 1648871-7.  Asiakaspalvelu: puh. 01053 77730 ja sähköposti [email protected]

1.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.

1.4. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

2. Budget Sport Klubi -jäsenyys

2.1 Asiakas luo verkkotunnukset täyttämällä yhteystietolomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Näin Asiakas rekisteröityy Palvelun käyttäjäksi. Palvelun käyttäjät voivat liittyä jäseneksi Budget Sport Klubiin. Klubin jäseneksi voivat liittyä Suomessa asuvat yli 16-vuotiaat yksityishenkilöt. Jäsenyys on maksuton. Myös oikeushenkilö eli yritys voi olla Asiakas, mutta oikeushenkilöt eivät voi liittyä klubin jäseniksi.

2.2 Jäsen on itse vastuussa salasanasta ja rekisteröimästään sähköpostiosoitteesta. Jäsenen käyttäjätunnuksella tai salasanalla tapahtunut käyttö oletetaan tapahtuneeksi jäsenen toimesta.

2.3 Jäsenyys on henkilökohtainen. Osaa Budget Sport Klubin etuja ja tarjouksia voi hyödyntää vain K-Plussa-korttia näyttämällä.

2.4 Palveluntarjoajalla on oikeus lopettaa jäsenyys, mikäli jäsenyyttä on väärinkäytetty tai oikeita yhteystietoja ei ole ilmoitettu.

 

3. Henkilötiedot ja niiden käyttö

3.1. Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Palveluntarjoajan ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttö on kuvattu Tietosuojaselosteen tiedoissa, jotka on nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla osiossa  Tietosuoja.

3.2. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot, muuttaa niitä tai poistaa tiedot rekisteristä kokonaan. Palvelu sisältää tietoja koskevat toimintaohjeet.

4. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus

4.1 Palveluntarjoajalla on oikeus rajoittaa tilattujen tuotteiden määrää tai evätä tilaus kokonaan tarvittaessa, esimerkiksi tuotteiden yleisen saatavuuden turvaamiseksi, epäiltäessä jälleenmyyntitarkoituksia, tilaukseen liittyvän petosepäilyksen tai tuotteen hinnoittelussa tapahtuneen merkittävän virheen johdosta. Palveluntarjoaja voi edellä mainituista syistä myös päättää tilauksen toimittamisesta postiennakolla.

4.2 Tilauksia toimitetaan ainoastaan Suomen alueella. Toistaiseksi emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle. Kotiinkuljetustuotteita ei toimiteta Turun saariston postinumeroalueille. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, ilmoitetaan rajaukset Palvelussa.

4.3. Kunkin tuotteen hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset.

4.4. Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa joko rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta.

4.5. Tilatut ja varastossa olevat tuotteet toimitetaan noin viikon kuluessa tilauksesta. Palveluntarjoaja ilmoittaa Palvelussa tuotteiden arvioidut toimitusajat muiden tilauksien osalta.

4.6. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoajan asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkkaseen.

4.7. Vastaanotettuaan tuotteen on Asiakkaan ilmoitettava mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista ja tilauksessa olleista puutteista 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanotosta.  

 

5. Maksutavat

5.1. Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä verkkopankin kautta pankkitunnuksilla, luottokortilla tai laskulla ja erämaksulla. Ne llmoitetaan tarkemmin  täällä Maksutavat.

 

6. Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus

6.1. Asiakas ei voi peruuttaa tehtyä ja maksettua tilausta verkkokaupassa jos tuote on jo toimitettu varastosta eteenpäin. Mikäli tilaus jätetään noutamatta, käsitellään tilaus sen palautuessa asiakaspalautuksena. Tilaus on mahdollista peruuttaa ennen vastaanottamista myös lähettämällä siitä ilmoitus asiakaspalvelullemme sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Peruutusilmoituksesta tulee lisäksi ilmetä tilausnumero ja asiakkaan yhteystiedot. Halutessaan perua kaupan tilauksen vastaanottamisen jälkeen tulee Asiakkaan menetellä seuraavassa kohdassa 6.2 kuvatulla tavalla.

6.2. Toimitetuilla tuotteilla on 30 vuorokauden palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien. Tuotetta ei voi vaihtaa toiseen tuotteeseen palautuksen yhteydessä. On kuitenkin mahdollista tehdä uusi tilaus saman tuotteen toisesta koosta tai väristä ilman toimituskuluja, mikäli asiakas on yhteyksissä asiakaspalveluun. Etu ei koske erikoistoimitettavia tuotteita. 

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön  ja se on palautettava myyntikelpoisessa alkuperäispakkauksessaan. Tuote ei ole käyttämätön jos esimerkiksi vaatteissa, kengissä ja urheiluvälineissä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Avatuilla hygieniatuotepakkauksilla, kuten alusvaatteilla ja  kangasmaskeilla, ei ole vaihto- ja palautusoikeutta. Myöskään avattuja elintarvike- ja lisäravinnepakkauksia ei voida palauttaa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Tällaisia tuotteita ovat mm. pelit, elokuvat  ja ohjelmistopaketit.  Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi asiakkaiden toiveiden mukaan kaiverretut tuotteet ja sukset, joiden siteet on asennettu asiakkaiden mittojen mukaan.

Mikäli tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus, tuotteen myyntikelpoisuudesta riippuen, aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut.

Tuote voidaan palauttaa postitse Budget Sport -verkkokauppaan asiakaspalautuksena ja myös Budget Sport myymälät vastaanottavat asiakaspalautuksia. Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä on tehtävä Palveluntarjoajalle edellä mainitun 14 vuorokauden kuluessa ja tuote on palautettava kohtuullisen ajan kuluessa.

6.3. Tuotteen ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin tuotepaketti on lunastettu tai kuitin päivämäärä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa lunastuspäivä.

6.4. Palveluntarjoaja maksaa palautettavan tuotteen postituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina tai kirjeenä ja paketti tai kirje on lähetetty Suomesta. Erikoiskuljetutuksena toimitettujen tuotteiden toimitushintaa ei hyvitetä. Lisäksi Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa erikoiskuljetettavien palautuskustannuksina 50 euroa/tuote. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi polkupyörät ja kuntolaitteet. Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden asennustöiden kuluja ei palauteta.

6.5. Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen palautuksesta.

6.6. Palveluntarjoajan myöntämää kampanjaetua tai lahjakorttia ei voi muuttaa rahaksi. Mikäli Asiakas peruuttaa tai palauttaa lahjakortilla maksamansa tuotteen tai tilauksen, Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaalle  vastaavan arvoisen lahjakortin Budget Sport -verkkokauppaan. Esimerkiksi Asiakkaan lahjakortteina saamia etukoodeja ei palauteta rahana takaisin vaan niistä toimitetaan Asiakkaalle vastaavan suuruinen etukoodi.

Mikäli kampanjaedun saamiselle asetetut ehdot eivät asiakaspalautuksen yhteydessä enää täyty, pidätetään edun arvoa vastaava summa rahapalautuksen yhteydessä. Esimerkiksi kun asiakas on saanut toimitusmäärän perusteella toimituksen ilman toimituskuluja ja tavarapalautuksen yhteydessä edun saamisen edellytyksenä oleva toimitusmäärä putoaa alle edun saamisen rajan, voimme pidättää palautettavasta summasta edullisimman toimituskulun mukaisen määrän.

 

7. Takuu

7.1. Tuotteen mahdollinen takuuaika ilmoitetaan Palveluntarjoajan tuotesivulla. Asiakkaalle toimitetun tuotteen mukana seuraa lähetyslista, joka on myös tuotteen takuutodistus. Tuotteen valmistajan antama mahdollinen pitempi takuu ei sido Palveluntarjoajaa.

7.2. Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

7.3. Palveluntarjoaja voi vapautua takuuvastuusta mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

7.4. Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.

8. Muut ehdot

8.1. Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

8.2. Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

8.3 Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava ensin Budget Sportin asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected] tai soittamalla puhelinnumeroon 01053 77730.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lisätietoa asiasta löytyy verkkovälitteisellä riidanratkaisufoorumilta  (Art. 14, EU asetus No 524/2013): http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Voit myös ottaa asiassa yhteyttä verkkokauppaamme osoitteeseen [email protected].

8.4 Plussa-pisteitä ei myönnetä tehdylle tilaukselle jälkikäteen.